Sjuk och valpfeber

Åh, vill inte vara sjuk!
Kroppen är helt seg nu. Men tänker jobba ändå.
Orkar inte ligga hemma och va sjuk, utan pengar dessutom. hehe
Bara till att halsa hostmedicin och bädda ner sig brevid Jeppe! Och då kan det ju faktiskt var värt att va lite sjuk ändå. hihi
image178

Har ändå fått en del gjort här hemma. Storhandlat, gjort små ärenden, hämtat paket på posten, lagat mat, tvättat och fått iordning med lite grejer här hemma. : )
Oj, vi har ju faktiskt fårr lite gjort ändå! Skönt. Då kan man gå och lägga sig och sova ut ordentligt nu.

Hoppas ni slipper undan influensan och har ni inte gjort de, så har jag medlidande med er! : )

Satt och kollade på bilder av valpar... Har blivit helt såld på dessa små valpar:
image182  image183
Vet att Amstaff terrier har rykte om sig att vara en "kamp" hund och aggressiva.
Har en del bekanta som har just denna hundrasen och deras hundar är några utav de goaste som finns. Speciellt en utav dom, söt liten rackare som dessutom är mer rädd för sin egen skugga. Så honom behöver man inte vara rädd för. ; )
Sen hänger det i och för sig mycket på ägaren också!
Skulle förmodligen inte köpa ändå, men skulle jag få för mig att skaffa vovve en dag blir det kanske en sån här. Vem kan mostå de här? ; )
Knappt jag iaf!

Christina och Halle Berry

image172 image175

Riktigt glamourösa för och va mammor!
Christina och Halle Berry är himla snygga för att vara blivande mammor.

image176



Har för övrigt gått pch blivit dålig själv. Jeppe har smittat mig. Därför uppdateringen är som den är.
Får krypa upp i soffan med en film och mys med honom nu, är ju redan smittad ändå! : )

Hoppas ni fått en bra start på veckan och att den fortsätter bra!


Ytterliggare en utmaning! : )

Tog tydligen fel på utmaning häromdagen! : )
Så nu får jag göra den som de va tänkt att jag skulle göra.

Har blivit utmanad av Anna.

Reglerna är:

1. Länka till den som utmanat dig.
2. Berätta 7 sanningar om dig själv.
3. Utmana 7 personer i slutet av ditt inlägg.
4. Lämna ett meddelande till dem du utmanat i deras blogg eller maila.

  • Skulle aldrig svika en vän eller familjemedlem.
  • Är lite hemligt förälskad i Justin Chambers. hihi
  • Har jätte dålig humor. (men är också då med andra ord lättroad)
  • Lejonkungen och Gladiator är de två bästa filmer som gjorts enligt mig.
  • Tycker inte om att vara ensam.
  • Har dåligt alkoholsinne (för de mesta iaf, : )
  • Michael Jackson är den bästa artisten som funnits i mitt tycke!

Jag utmanar:

Jessika

Ida

Helena

Vendela

Sofia

Hanna

Elisabet



image171

Utmanad

Så här ser min blogg hörna ut:


Blev utmanad av MorAnna . Att visa upp min blogghörna.
Och det här va den bästa bilden jag kunde hitta. : )
Så här sitter jag och skriver ner mina tankar och funderingar så gott det går. hehe

Fortsatt trevlig onsdag kväll! : )

Liten kvällslista

Snodde denna listan av MorAnna.



Hur gammal är du om fem år? 25 år.

Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Jeppe och Johanna.

Hur lång är du? 169 eller 168 : )

Vilken är den senaste filmen du sett? Premonition 

Vem ringde du senast?  Tessa

Vem ringde dig senast? Jessika.

Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa.

Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta.

När såg du senast din mamma? För ca 5 timmar sen.

Vilken ögonfärg har du? Grön

När vaknade du i dag? 10.30 ungefär. (ledig idag)

Vilken är din favoritplats?  Mitt hem.

Vilken plats föredrar du minst? Bra fråga? 

Var tror du att du befinner dig om tio år? Förhoppningsvis i ett hus med min Jeppe.

Vad skrämde dig om natten som barn? Mörker och monster. : )

Vad fick dig verkligen att skratta senast? När Jeppe drog ett skämt innan, min humor dessutom, hihi? : )

Hur stor är din säng? 180*200

Har du stationär eller bärbar dator? Stationär.

Sover du med eller utan kläder? Utan.

Hur många kuddar har du i sängen? 4, 2 till mig och 2 till Jeppe.

Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Mystofflor hemma! : )

Är du social? Ja!

Vilken är din favoritglass? Chunky Monkey

Tycker du om kaffe? Oh ja : )

Vad dricker du till frukost? Kaffe.

Kan du spela poker? Knappt.

Tycker du om att mysa/kela? Absolut, vem gör inte de.. : )

Är du en beroendemänniska? Möjligtvis beroende av kärlek från de jag älskar! : )

Känner du någon med samma födelsedagsdatum som dig? Nej, bara kända människor, hehe. 

Kan du några andra språk än svenska? Engelska kan jag nästan flytande, sen är de begränsat : )

Har du någonsin åkt ambulans? Ja.

Äger du dyrbara smycken? Nåt som är ärvt ja.

Vad har du närmast dig just nu som är rött? Musmattan. 

Flirtar du mycket? Inte nu, nu har jag ingen anledning till att göra de.

Kan du byta olja på bilen? Ja faktiskt. : )

Vilken var den senaste boken du läste? En Shopoholics bekännelser. 

Läser du dagstidningen? Nu när vi får den gratis i ett par månader så. : )

Prenumererar du på någon veckotidning? Inte nu längre, men sambon gör.

Dansar du i bilen? Nej?! De kan nog bli lite svårt, men sjunger gör jag! : )

När var du i kyrkan senast? När farfar begravdes.

 Nu är det dags att sova, jobb imorrn. : )




Idétorka och Hilary Duff : )

Helt tomt uppe i huvudet efter nåt att skriva. : )
Det tiden har gått åt till de senaste dagarna är att få iording lite här hemma och försöka skynda på Jeppes influensa till att han ska bli frisk.
image167
Han va hos doktorn och fick lite medicin och sjukintyg idag. Sen så vill han ändå till jobbet imorrn eftersom de va nåt möte han va tvungen att va med på eftersom han är lagbas. Men är man sjuk så är man! : )

Såg en bild av Hilary Duff här på nätet. Tycker hon har blivit himla snygg nu faktiskt! : )
image168 image169

Fortsatt trevlig kväll!


Mys fredag

Riktig mys fredag ikväll. : )
Ätit gott med min Jeppe och sen följde Idol på de och sortering i fotoalbumen.
Febern har äntligen släppt för min lilla sjukling, men hostan vill inte ge sig.
Men den kommer försvinna under helgen, det är jag säker på! : )

Imorrn blir det till att kolla på fotboll, Jeppes lag spelar en sista match, inom laget. Som en avslutning.
Men som det ser ut nu så blir vi båda åskådare till matchen. Ingen hit och spela när man inte är fullt frisk precis.

Nu strax när vi fått reda på vem som åker ut ikväll så tänkte vi sätta på en filmen 1408.
Läskig film tydligen, så de är tur man har nån att krypa upp till. ; )
image165

Christoffer va bäst ikväll. Min favorit sen Patrizia åkte ut förra veckan. Amanda är också bra, men Christoffer är ändå den jag håller mest på. Åh, nu hör jag hur de börjar här i bakgrunden. : )

Fortsatt trevlig kväll! : )


En torsdag

Veckorna går så snabbt! Knappt man hinner med, känns som att de va sommar nyss.
Men de märks att hösten verkligen är här nu.
Och med den kommer influensor och förkylningar tyvärr.
Jeppe har åkt på influensan, 39 graders feber hade han igår, bättre idag.
Min lilla sjukling : )      Innan idag


Har inte blivit så mycket mer idag än att man städat och tvättat undan lite. Va en sväng på stan och handlade lite grejer på apoteket till Jeppe eftersom han ju är sjuk.
Kunde inte hålla mig från att köpa en liten söt body till Nellie inne hos Tessa idag, hihi. : )
Så vi får åka upp till dom i Hjärsås och hälsa på nu.

Tänkte titta på ett avsnitt av "Gossip Girl" nu som är hemladdat. Går inte att jämföra med böckerna, som är mycket bättre. Men de är väl så med de mesta egentligen. Läser man boken först så är de i stort sett aldrig detsamma som filmen/serien. Men men, de är roligt ändå! : )
image160



Mer med Christina & Nicole

image153  image154

Christina blir nästan bara snyggare och snyggare. Den lilla magen växer och nu ser det knappt ut som bara en liten kula längre! : )

image155 image156

Och här på Nicole blir de bara större och större här också. Magen ser så fin och rund ut på henne.
Verkar göra henne gott att bära på en liten! : )

image158


Fallskärm och bowling

Satt och tittade tillbaka på en del bilder sen när Jeppe och Jimmy hoppade fallskärm.
Åh, va jag vill nästa år jag också! : )

image151 image152




Men idag har också varit en himla härlig och mysig dag, inga bilder dock... Kameran vill tydligen inte som jag vill idag! hehe
Kasper, Monika, Peter, Jeppe och jag va på Robins i Åhus och åt lite, sen vidare till bowlingen, där också Jessika, Jimmy och morfar va med. Kul! : )
Även fast man är riktigt dålig när det gäller och bowla så va det iaf bitvis kul, kul och se de andra spela för de va ju duktiga ; )
image150

Fortsatt trevlig start på denna veckan!

Kalas

Vad snabbt tiden har gått denna helgen också. : )
Har varit en skön och ganska lugn helg. Inget festande, kan va rätt skönt. hehe
Först upp och jobba idag, sen direkt till kalas efter de.
Himla mysigt och kul.
Firade Kasper idag som fyller 12 imorrn egentligen, men lättare som sagt att ha kalas en helg, då fler kan. : )
 
Kasper

image138

Dessutom fick vi reda på en riktigt rolig liten sak, eller ja liten är den här nyheten egentligen inte.
Vi blev lite små chockade men oj så kul och höra de! : )
Just de två som haft de rätt så kämpigt på sista tiden, ja va kul de är! hihi

Jaha, nu blir de ett tag kanske tills vi träffar Jessika och Andreas igen... : (
Inte som till nästa helg iaf. Men men, då blir de roligare att träffas sen. : )

Lite bilder från idag på kalaset här iaf:







Trött lördagkväll

Åh, va trött jag är ikväll. Blir sängen direkt när jag skrivit här. Upp och jobba en stund imorrn också.
Sen kalas uppe på de. Men de kommer bli bra. : )


De blev inget IKEA för oss idag, vi tar de lite senare istället.
Så Tessa och jag gick bort till Tivolibadet och bastade och badade bubbelpool och simmade några längder.
Och sen fikade vi i stan efter det, himla mysig start på dan. : )

Innebandy match senare, Kasper spelade. Vinst med 5-4 för dom! : )
 Sen Nymö på kvällen nyss hemkomna därifrån. Tänkte väl som sagt krypa ner nu. Himla trött ikväll.

       
Två trötta människor, hehe... : )

Ha en fortsatt trevlig lördag natt får jag väl säga nu!: )

De börjar synas

De syns bara mer och mer att Christina bär på en liten bebis. : )
image126       image127

Hon verkar inte dölja de heller. Och varfös ska man göra de när man är vacker och bär på ett litet liv egentligen? : )

image128    image129

Snygg som få är hon iaf både med och utan mage! : )

Fredag kväll

Nyss hemkomna från mamma och pappa, en kväll med Idol och pizza. Inte ofta man äter snabbmat nu längre. Och när man väl gör de så känner man sig lätt lite uppblåst. Hmm, jaja nog om de. : )

 

Kunde knappt sova en blund inatt, har sovit riktigt oroligt, vridit och vänt på mig. Va orolig att de skulle påverka mig hela dan idag ocgh speciellt på jobbet eftersom jag började klockan 6! Men jag har varit pigg som bara den och haft så mycket energi. : )

 

Också har vi fixat present till Kasper (Jeppes lillebror), va kul de är att handla kläder till andra kom vi fram till idag när vi shoppade lite. : )
Nu alldeles strax kommer Jessika och Andreas hit och så tänkte vi slänga igång en film. Är sugen på en komedi, men vi får ju se vad de andra säger.



Ser jätteallvarlig ut här när jag sitter i myskläder och tittar på tv. Älsklingen som tagit bilden ska jag tillägga. : )
Rotade igenom lite album och sorterade in bilderna i nya album som vi köpt, alltid kul och titta på gamla bilder tycker jag. Varje bild har nåt att säga känns de som.


Min bror och jag för ett visst antal år sen och jag på en filt i Fjälkinge backe.
Nehe, nu har jag precis öppnat en iskall öl och lite jordnötter på de så kan de nog bli en mysig kväll. : )

image125


Fortsatt trevlig fredagkväll, om ni tar de lugnt eller ute på krogen ikväll! : )

Carolina-brunett

Jaha, då kommer lite sånt där onödigt vetande men som man ändå tycker är intressant att veta, läsa och se om. : )
Carolina Gynning har gått och blivit brunett. Personligen tycker jag att hon är lika snygg i vilket som.
image116       image117
 
Men hon ser nästan ut som en annan människa i de mörka. Anatgligen för att man är så van vid det ljusa, hehe.. : )
Hur som helst, de bruna hårsvallet va snyggt på Carolina!

Kvällsmat och tandläkarbesök

Precis ätit lite kvällsmat, kycklingsoppa med ostbullar.
Sen en kopp te med kardemumma på de, och så lite Toblerone choklad. Så gott de är. : )
image113


Var hos tandläkaren idag på undersökning, och det såg ju bra ut. Men usch vilken panik jag får nästan när jag går in hos tandläkarn, hade dessutom en ny tandhygienist. Men hon va superduktig. Köpte en tandkräm som tydligen skulle va jättebra, kostade 78:- för 51g... Hoppas att den är värd de. : )


Nu står älsklings Jeppe och diskar, strax klar, mys i soffan och sen lite läsning innan man somnar.
Vi köpte nya fotoalbum och tänkte sortera upp bland alla korten och sätta in på nytt.
Träffade på Tessa när vi va en runda på Clas Ohlsson också, hon verkar följa med oss till IKEA på lördag. : )

image114  Tessa image115 Jag


Nehe nu har jag suttit med ett öga på bloggen och det andra på CSI Miami. Så jag tänkte slå mig ner i soffan för
nu kommer älskling strax också och gör mig sällskap. : )


Fortsatt trevlig kväll!

Tre heta mammor

Christina Aguilera & Nicole Richie

image99
image100
Jennifer Lopez

Dessa tre graviditeter är välö de mest välsnackade just nu av de som väntar barn i Hollywood. Men inget officiellt uttalande har väl kommit om JLo än? Vad jag vet. : )

Men visst är de kul och läsa om och undra över hur de kommande barnen kommer se ut? : )
image101

Esquires val av sexigaste

Detta här är Esquires val av Världens sexigaste kvinna 2007:
image95
Charlize Theron

     


Tycker definitivt hon är snygg, men världens sexigaste vetti tusan.. : )
Men vem är jag eller någon egentligen att bedömma vem som faktiskt är det? : D

Fikmys och onsdagstv

Då va det en ny onsdag snart avverkad. : )
Började morgonen med härlig frukostbuffé på Fantasi med Jessika, Andreas och Sandra.
Sen fortsatte vi, förutom Andreas som skulle jobba, att gå en liten runda på stan och titta lite i affärer.
Lite senare stötte vi på morfar, Yvonne och Linda med lilla Nellie. : ) En sån liten söt kicka hon är, riktigt söt!
Snart kommer Jeppe hem från fotbolls träningen också, mys på soffan med lite kvällsmat och ja va ska man kolla på? Har redan sett de senaste avsnittet av Grey´s Anatomy. Men men, man kan ju se de igen. : )

image90
Imorrn ska jag till tandläkaren... : S Bara för rutinkoll, men har aldrig varit ett större fan av att gå till tandläkren.. Men de ska nog gå bra ändå! : )


Jeppe och Jimmy satte in lampor på vår säng igår, äntligen läs belysning säger jag!

Vi köpte denna underbart söta tavla av Audrey Hepburn i måndags också.
Men vi vet inte riktigt var vi ska ha den...hehe


Nehe, tack för mig och ha en trevlig kväll! : )

Tisdagens eftermiddag

Jaha, då va det redan tisdag på en ny vecka. Tiden går riktigt snabbt tycker jag. Knappt så man hängre med.
Men tisdag innebär en tv-kväll med Jeppe älsklingen som innehåller Simpsons och Desperate Housewives. : D

Satte mig här en liten stund nu, har maten i ugnen, marinerad kycklingfilé i grädd och senapssås med ris ska det bli. Magen har börjat kurra lite grann nu.

Fick bli en liten runda nerom stan i förmiddags. Byte spänne på min klocka som jag inte tagit mig tid till att göra. Så nu är det också fixat. Va egentligen på jakt efter en ny jacka till höst/vinter men hittade ingen. Så det fick bli en ny väska istället. Är det nån som har nåt tips på nån snygg jacka så är de alltid välkommet med tips! : )


Ha en fortsatt trevlig och skön höst eftermiddag!


image89
Is she hot or what? : )

Malin Åkerman

image83
Har inte tänkt på denna snygga dam förrän nu när jag såg lite bilder på nätet nyligen.
Visste inte att hon va svenska, men riktigt söt är hon. Har faktiskt inte det där typiskt svenska utseendet. Men som sagt, hon är riktigt drop dead gorgeous tycker jag! : )

image84
Aktuell i nya filmen "The Heartbreak Kid", med bl a Ben Stiller.




Ska förresten erkänna... Att jag såg avsnittet av Grey´s Anatomy som Jeppe laddade hem. hihi
Kunde inte hålla mig, ska givetvis inte säga nåt mer än att de va tårar, en hel del... ; )
image86

Ännu en torsdag : )

Åh, jag är helt slut i kroppen... Kommer bli skönt att lägga sig på soffan sen. hihi
Har varit en seg och lång dag idag.

Jeppe kommer strax hem, saknar honom... Har inte träffats sen halv sju imorse... : )
När en annan kom hem så hade han redan hunnit åka iväg för att lägga sten, han och Jimmy.
De va iväg igår i Tyskland och fyllde upp förrådet...
image80
Jimmy sitter i en halvtom bil från igår. : )
Fick lite likör och annat av Jeppe, för ölen delar vi på. Gott de! : )


Själv va jag i Malmö igår med Johanna. Åkte tidigt så en latte fick sätta livet till för att jag skulle orka köra. : )
image81

Det va en liten besvikelse igår, Malmö. Hittade inte mycket måste jag säg. Men men, då åkte man hem med desto mer pengar på kontot.
Fick dessvärre punktering när vi åkte ner... Usch säger jag bara! Vi som knappt kan nånting om bilar... Men jag lyckades ändå pumpa upp däcket så det va kördugligt. : D

Va sorgligt Grey´s Anatomy va igår kväll, de kom ett par tårar. Funderade länge om jag skulle ladda hem nästa avsnitt, så jag bad Jeppe göra de. Men tror inte jag ska kolla på de ändå... Men de kliar i fingrarna, vill veta hur de går! : )
image82