Längtar....

image283

Längtar så tills nästa lördag!!! Då åker vi till Åre!
Åh va underbart kul de ska bli.
Vill att tiden ska springa fram så att vi kan åka. : )

Gick en runda på stan med Tessa idag eftersom vi båda va lediga.
Hittade en mössa att ha i backarna, även fast jag redan har några stycken... ; )
Man måste ju ha några att välja på, hehe..
Dessutom två par örhängen på Glitter för bara 20 kr! : )


Nu ska vi äta kycklinggratäng med couscous. Mums! : )
Ha en fortsatt kanon torsdag!

I väntan på vad då...

Jo, i väntan på att Emelie ska komma och hämta upp mig. : )
Så att vi kan ner på stan och äta lite gott, sen bara ha tjejdag här hemma.
Kolla på film och äta gottis.
Man måste faktiskt unna sig lite då och då.
Eller ja rätt ofta faktiskt för min del, hehe.. : )

Känner mig lite duktig nu också, städat hela lägenheten, vikit allt i Jeppes garderob(va gör man inte för att tiden ska gå?: ), tvättat, vikit tvätt och nu sitter jag som sagt här och väntar på tutan ifrån Emelies bil.

Glöm inte Gossip Girl som börjar ikväll på kanal 5!
Själv har jag kollat fram till avsnitt 13 på nätet sen innan, men inte med svensk text, så jag tänker titta ändå.
Rekommenderas starkt, lite beroendeframkallande dock.. ; )
image280

Hoppas ni haft en bra tisdag än så länge och att den fortsätter bra! : )

En liten bild på mig och Jeppe sen i sensomras.





Shame on me : )

Fy på mig som är så dålig på att uppdatera i bloggen!
Många gånger jag sätter mig här och tänker att nu ska jag skriva, men så ska jag självklart kolla allt annat innan det, så därför har de runnit ut i sanden varenda gång.
Men jag ska verkligen försöka bättra mig! : )

Helgen annars då...

Min bror och hans fru skulle egentligen ha kommit och hälsat på här i helgen, men den förbannade stormen satte käppar i hjulet för de! : S
Men vi får hoppas att vi kan boka in de på nytt igen efter Åre. : )

Jaha, vad gjorde vi istället då..
Åkte och kollade på Kasper när han spelade innebandy, sen följde han med oss hem.
Vi blev några stycken lite senare på kvällen, som tog några öl, spelade och hade de riktigt kul! : )
image279
Vi ser ju lite roliga ut, men himla kul hade vi. : )
Dagen efter sov vi ut, Jeppe och Kasper åkte till badhuset.
Senare blev de pizza och fear factor i Nymö.
Bra avslut på en bra helg! : )

Nu ska jag krypa upp i soffan med älsklingen och mysa.



Dålig uppdatering...

Känner att jag är dålig på att uppdatera.
Eftersom jag tycker om listor så slänger jag in en. ; )

Var är du nu?
Hemma.
Lakrits eller choklad?
Lakrits.
Barndomsidol?
Michael Jackson!! : )
Vilken tid gick du upp idag?

Tror de va vid 9.50 ungefär.
Vad ska du göra i helgen?
Inget planerat än, men är ledig iaf.
Hur brukar du ta dig fram?
Bil blir det oftast.
När kräktes du senast?
I början av året tror jag?.
Din favoritlåt just nu?
Rain - Jessy
Var fick du dina senaste pengar ifrån?
Kommunen, eftersom jag jobbar där. : )
Har du sovit i din egen säng inatt?
Absolut!
Det roligaste i ditt liv på länge?
Just nu känns det som att det mesta i mitt liv är roligt! : D
Senaste alkoholintag?
Öl och Minttu i lördags ; )
Har du haft mörkt hår?
Jajamen.
Vad har du för färg på väggarna i ditt sovrum?
Vit-beige färg.
Det starkaste du druckit?
Strårom.
Vad såg du senast på tv?
Svenska Idrottsgalan 2008 är på i bakgrunden nu.
Vad ska du göra idag?
Inte mycket, mysa lite och sen krypa till sängs.
Har du bott i något annat land?
Nej, inte än iaf. : )
Är du morgonpigg?
Absolut inte!
Vad är du beroende av?
Mina nära och kära!
Vem snackade du med senast?
Jeppe.
Tycker du att det är jobbigt att ringa någon du inte känner?
Beror på vad de gäller, men har inte så svårt för att prata med folk.
Vad luktar gott?
Jeppe... hihi.
Har du borstat tänderna idag?
Yes : )


 


image277


Kan man va så underbar?



Huvudvärk

Huvudet har värkt hela dan... Eller ja, halva dan iaf. : )
Brukar få ont i huvudet efter halva dan på jobbet.
Och den kom krypande idag också.
   image263
När Jeppe kom hem åkte han snällt iväg och köpte alvedon, sen försvann de ganska snabbt.
Plus lite pussar i pannan, hihi ; )

Så sen lagade vi mat, lasagne idag.


Gå och mysa i soffan nu, inget bra på tv, men vi slänger nog igång nån film.


En något allvarlig bild och en mindre seriös, haha : )

Ha en fortsatt bra start på veckan!


Årets första helg!

Nästan nyligen kollat färdigt på Victoria´s Secret Fashion Show! : )
Man kan bara älska den showen, kröp upp i soffan med täcke och en underbar pojkvän vid sidan om och kollade.
Alla modeller är självklart fantastiskt vackra och riktigt snygga, men det va speciellt en ny som jag tyckte hade det där lilla extra, Marissa Miller.
image260

Helgen har varit riktigt skön, i fredags kollade vi på film hemma hos Phille och Emma.
Lördag va vi hos Emelie och firade henne, som för övrigt fyller 21 år imorrn! : )
Senare åkte vi hem för att sen åka till Nymö där Jessika, Andreas och Sandra va.
Drack ett par öl och bara hade de trevligt! : )
Idag har vi kollat på film, Taking Lives, kan jag varmt rekommendera.
Mycket bra och sevärd film.
Chili con carne ikväll hemma hos mamma och pappa, och underbart god ananaspaj. : )
image261
Nu strax ska vi krypa till sängs och jag är glad över ännu en fin helg! : )


En underbar Jeppe och jag! : )

Dagens lista

Dagens humör: Glad och rosig om kinderna : )
Dagens mående: Lite trött..
Dagens borde: Stretcha efter träningen? hihi
Dagens frisyr: Litehalv vågigt uppsatt med luggen åt sidan.
Dagens klädsel: Stuprörsjeans (Cheap Monday), grått Hello Kitty linne och en svart kofta.
Dagens planer: Ta de lugnt i soffan och mysa med min älskling.
Dagens materiella vill ha: Ett nytt soffbord i valnöt! : )
Dagens längtan:
 Vecka 7, Åre?. Mmm, härligt ska de bli!
Dagens fundering: Vem ska ta sista platsen till Åre? Hmm?
Dagens beroende: Julmust på jobbet. : )
Dagens tråkigaste: Vädret, kan inte snön ligga kvar lite?
Dagens tidning: Expressen.
Dagens låt: Dancing in The Dark - Jessy

image259

Ett nytt år!

Ett nytt år, 2008 för att vara exakt! : )
Får verkligen ta mig i kragen när det gäller att skriva blogg.
Har ju inte skrivit sen mitten av decmeber!!!
Skärpning på den biten. ; )

Hoppas ni hade ett bra nyår
Vi hade det jättebra, dagen efter mådde man som man förtjänade.... hehe

Så får försöka att verkligen sätta mig ner och skrvia, vet ju att jag vill skrvia och så, men sen räcker inte tiden till. Men det ska det blir ändring på. : )


Kysser min älskling under misteln på julen! : )

På söndag ska jag bänka mig framför tv3 och kolla på
Visctoria´s Secret Fashion Show!
Alltid lika kul att se på det! : )

image258

Ha en fortsatt bra onsdag!