Beskriv

Hittade det här hos Carro.

image247

Beskriv mig med ett ord, bara ett!
Gör sen detsamma på din blogg för
att se hur andra människor upplever dig.

Utvik av Christina

image243 image245

Såg dessa mycket fina bilder av Christina Aguilera där hon nyligen vikt ut sig i tidningen Marie Claire.
Mycket vackra bilder tycker jag! : )

Dop och bio

Ja, de va vad som hände under vår söndag. : )
Först va det dop för Nellie i Hjärsås.
En lång gudstjänst (kändes det som iaf: ) och sen dop för Nellie Maria Risberg.

Efter dopet så samlades vi i Ungdomens Hus och åt lite gott och Nellie bars flitigt runt ; )

 
Presemtöppning


En del ser ut att ha varit ganska trötta... : )


Vi kom in till stan igen vid tre-tiden och bestämde oss för att gå en runda på skyltsöndagen.
Mysigt och bara gå och titta, gå och fika och när det va lite sådär kallt och mörkt. Mysigt som sagt! : )

Lite senare under kvällen tittade Jessika och Andreas inom. Sen fick vi även lite oväntat besök av Cibbe och Danne (jobbarkompis), lite senare kom även Phille och Emma. Varför sitta och bara dricka kaffe tänkte vi när vi kan se American Gangster på bio! : )
image242
Jättebra film! Russell Crowe... Mmm, en av mina absoluta favoritskådisar!
Spännande, intressant och actionfylld. Kan deffinitivt rekommendera den!

Nej, nu ska vi åka och handla lite och sen slänga på en komedi vi tänkt se hela helgen nu. : )
Fortsatt trevlig måndag kväll och hoppas ni får en fortsatt bra vecka!

Helg! : )

Fredag kväll och jag sitter och ska strax köra till Degeberga, där killarna är och renoverar hos Stoffe.
Frågan är ju hur jag, virrig som jag är, ska hitta dit.
De löser sig nog allt, de gör de alltid. : )

Igår va vi i Hjärsås, Jeppe hjälpte Linda(hans kusin) och hennes Jeppe och foga en skorsten.
Medans Linda och jag kollad epå tv, pratade lite och myste med Nellie.

I bilen på väg hem säger Jeppe: "Jag har ju inte sett så där jätte många bebisar kanske, men Nellie är nog den sötaste jag har sett än så länge iaf."
Hon är något utöver de vanliga får jag faktiskt säg. : )
Å andra sidan är alla bebisar söta, men hon är så där riktigt fängslande söt. hihi

Nej, nu håller jag fredag och ska köra iväg strax.
Hoppas ni får en kanon helg!

Förmiddagslista

Snodde en liten lista ifrån Malin.


Morgonpigg /
Morgontrött
Högklackat / Lågskor
Piercing i naveln / Piercing i läppen
Nybäddat / icke nybäddat
MSN / Skype
Vit choklad / Mörk choklad
Surt / Sött
Lakrits / Choklad
Tuggummin / Halstabletter
Kärlek / Vänskap
Sova / Äta
Frukost / Lunch
Majs / Gurka
Ladda upp en bild / Kolla på folks bilder
Bevakare / Vänner
Småbarn / Tanter
Stockholm / Göteborg
Japan / Kina
Läppstift / Läppglans
Feber / Ont i halsen
Kallt / Varmt
Vatten / Oboy
Cider / Saft
Vinter / Sommar
Snö / Regn

Hoppas ni får en fortsatt bra dag!

Lugn tisdag

En vanlig dag har passerat.
Har ändå varit en skön dag får jag säg. : )

Jessika kom hit idag lite efter lunch och höll mig sällskap och vi drack lite kaffe och bara satt och pratade och hade de trevligt.

Lagade lite mat i vanlig ordning och Jimmy kom också hit och åt.
Han ligger på soffan nu och ska sova här inatt.
Det har varit mykcet lägnehets prat idag, han har nämligen nyligen köpt en riktigt fin lägenhet bara ett par hus bakom oss. Där han flyttar in i början av december, kommer nog bli kul! : )

Jessika och Andreas kom inom en sväng också och sa hej innan de åkte hem till Helsingborg.
Ser dom igen till, ja när blir de... Söndag iaf. Då är det dop för lilla Nellie.



Men nu är det dags att hoppa i säng! : )
Hoppas ni får sova gott.

Helgen, i bilder

Jaha, då va det en ny vecka igen då.
Tiden går så snabbt tycker jag. Det är ju både positivt och negativt.

Men helgen har varit bra iaf.
Utgång i fredags kväll, mycket kul! Innebandymatch, Hjärsås och fotboll på lördag kväll.
Sen en lugn och skön söndag då vi också hann med att städa.
Kasper har varit hos oss denna helgen från i lördags till igår. Mysigt har det varit.




Sådär, de va helgen i bilder kan man säg. : )
Nus ka jag strax krypa till sängs, Jeppe ligger och väntar.

Sov gott!

En utmaning till... : )

Fick ytterligare en utmaning av Anna.
Har blivit utmanad att nämna 5 positiva saker hos mig.

1. Är duktig på att laga mat.
2. Ställer alltid upp.
3. Skrattar åt nästan allt, med andra ord skrattar jag ofta.
4. Sätter andra före mig själv.
5. Är lätt att ha och göra med.

Jag utmanar:
De som känner sig manade att anta sig utmaningen! : )

Musikutmaning

Har blivit utamanad av Anna.
Med att lista mina 5 favoritlåtar!

1. Wonderwall - Oasis
2. Apologize - One Republic feat. Timbaland
3. Angel - Sarah McLachlan
4. Off the Wall - Michael Jackson
5. Circle of Life - Lion King soundtrack

Jag utmanar:

Jessika

Sandra

Ida

Kim

Sofia




En pojke

     image204  image205
image203

Det är en liten pojke enligt många.
Och tydligen så ska Christina ha råkat försäga sig och kalla bebisen i magen för "honom".
Dessutom så gick hela deras baby shower i klarblått. : )

 image207

En onsdag

Några dar sen jag kom på nåt att skriva. : )
Ska sanningen fram så står de ganska still i huvudet just nu också, men nåt måste jag skriva.
Har varit ganska trött idag. Varit på anställningsintervju idag. Och det känns som att det gick kanon bra! : )
Det märker jag när de hör av sig. Men håller mina tummar! hihi

Va så trött sen idag, glömde kvar mig i vardagsrummet när vi egentligen skulle laga mat...
Sen märker jag en underbar doft ifrån köket... Och då har min älskade sambo gjort iordning tacos och allt som hör där till! Så härligt och gott också! : )

Va förresten i Ullared i måndags med Tessa, Johanna och Emelie.
Inte mycket jag hittade där måste jag säg. Men hitta lite grejer till här hemma och annat smått och gott.
       


Nu till helgen så ska vi ´passa´ Kasper och bara ta det lugnt och kolla på fotboll. Ska bli kul! : )

Grimas bild på Kasper och mig! : )

Nej, nu ska jag fortsätta kolla på "Bonde söker fru" som jag slängt ett öga på över axeln de senaste 15 minuterna!

Hoppas ni får en fortsatt bra onsdag kväll!

Bloggtorka och lista

Har inte kännt alls för att blogga denna helgen. Men de börjar krypa i fingrarna nu : )
Men i brist på nåt att skriva så slänger jag in en lista! : )

Vad blir ditt namn baklänges:
idieH
Platt eller lockigt hår?
Har självfall, men de brukar va olika från dag till dag.
Har en dröm gått i uppfyllelse:
Ja.
Vad har du för startsida på internet:
Google.
Vem ringde du senast:
Tessa
Tycker du att sengångare är söta:
Nja
Har du haft vattenkoppor:
Ja, när jag var liten.
Har du någon gång testat karate:
Inte mer än på idrotten i skolan.
Vilken mobilsingnal har du:
Artmade-Never Is Enough
Morötter eller pommes frites:

Pommes
Vad längtar du mest till just nu:
En skidsemester?.
Vilken tv-serie är bäst:
CSI
Kan du gå ner i spagat:
Nej.
Vad är du mest rädd för i hela världen:
Att något ska hända mina närmsta.
Har du varit kär i en kändis:
När man va mindre hade man nån ?crush? på de i pojkbanden : )
Läser du på baksidan av mjölkpaketen:
Ibland.
Vad ska du döpa dina barn till:
Det faller sig nog när det är dags för de.
Sol eller snö:
Sol. Men när snön ligger så säger jag snö. Inget slår brädan? Nästan : )
Snyggaste läraren:

Har man haft några såna? : )

Är du mörkrädd:
Bara när jag är ensam.
Ljust eller mörkt när du ska sova:
Mörkt, annars somnar jag inte.
Godaste drickan till frukost:
Kaffe med mjölk eller varm oboy.
Duscha eller bada:
Bada.
Kan du ditt mobilnr utantill:
Ja.
Sjunger du på toan:
I duschen.
Är du höjdrädd:
Ja lite?
Vilket land vill du åka till:
Nya Zeeland allra helst. Men vill uppleva så mycket mer än det.

Vad var det senaste som fick dig att skratta:
Är lättorad så jag vet inte. : )
Vad tänker du göra nu:
Gå in till Jeppe och lägga mig.



Lindsay & H&M

image192 image194

Även Lindsay verkar handla på H & M. Om det kanske kan ha med Roberto Cavalli och hans
designade kollektion att göra kanske? : )

Så här såg det ut igår när de öppnade butiken i Kristianstad med den nya Roberto Cavalli kollektionen! : )

image195


Jennifer, Christina & Nicole

image188  image189
image190

Och nu så har ju då också Jennifer Lopez offentlig gjort att hon och Marc Anthony väntar barn. Om jag inte har helt fel för mig så skulle de va beräknat till nångång i början av våren.
Hon kommer nog få en stor och härlig bebismage då, med tanke på att de redan syns ganska mycket. : )

Sen har ju även Christina Aguilera gått ut offentligt med att hon väntar bebis (som om vi inte redan räknat ut de ; )
Och hon meddelade också att hon inte tänker trappa ner med sin karriär förrän det verkligen var dags och sedan inte tänkte vara borta från musiken och sin karriär för länge utan då kombinera livet som nybliven mamma! : )

Nicole Richie... Ja, denna graviditeten har verkligen gjort henne gott med tanke på hur hennes vikt va tidigare.
Hoppas de kan hålla i sig även efter hon har fött. Men de ska det förhoppningsvis göra! : )

image191

En räddning



Så stark låt som har betytt så mycket för mig en period i mitt liv!

Och jag tackar dig än mer för var dag min älskade Jesper som
hjälpte mig upp!


En räddning  kallar jag det och livs kärlek...

Hilary Duff

image186 image187

Riktigt snygg måste jag säg att Hilaru Duff har blivit.
Hon va en skönhet innan också givetvis.
Men nu har de där lilla extra, så jag va tvungen att lägga in ett par bilder på henne! : )


Förresten, har jag varit dum nog att gå till jobbet trots att jag är sjuk.
Men va gör man inte för pengar...? ; ) haha



Christina o Nicole frossa : )

image184 image185

Har märkt att jag lägger in en del bilder på Christina och Nicole nu sen de blev gravida och bilder kring de. : )
Men de är ju så kul och titta på, tänk bara sen när de små liven ploppar ut! hihi
Tycker de verkligen ser så fräscha och glada ut. : )