Thursday candy



Längesen jag la upp nåt ögongodis ; D


Leego har startat en ny trend, byxor på hu...

dsc08021 (MMS)

Leego har startat en ny trend, byxor på huvudet :) Tänkte köra på de nu när jag till Oslo :) Haha :-D


Är barnvakt till finaste Leego idag :)

dsc08004 (MMS)

Är barnvakt till finaste Leego idag :)


Brukar aldrig lägga upp bilder på kläder j...

dsc07994 (MMS)

Brukar aldrig lägga upp bilder på kläder jag köper, men nångång kan de få dyka upp nåt ;) Denna söta jumpsuiten köpte jag på H&M igår.. :)


För ett år sen

Satt och kollade lite i bloggen..


Kollade vad jag gjorde för exakt ett år sen, eller vad jag valde att blogga om då : )


Rätt kul faktiskt..


Vi hade varit på begravning och jag läste Elsas mode i bilen..



De va påsk vid den här tiden förra året, så jag köpte påskris..


Och tydligen va jag "besatt" av McFlurry, haha :D



11.18.11

De tål att upprepas..
Att premiären för sista filmen, del 1 närmar sig, åtminstone lite...

Då inviger vi våffel järnet :)

dsc07983 (MMS)

Då inviger vi våffel järnet :)


Min nya halsduk ;)

dsc07968 (MMS)

Min nya halsduk ;)


Mackes mamma va uppe en sväng och gav oss ...

dsc07966 (MMS)

Mackes mamma va uppe en sväng och gav oss ett våffeljärn, här ska de ätas våfflor! :-D


A confession

Ska jag vara ärlig så har jag ingen bekännelse att ge här..

Inte för att jag inte vågar, utan för att de som man gjort tidiagre som skulle kunna vara en bekännelse känner folk redan till och då är de ju ingen bekännelse, eller hur? ;D


Så tråkig va jag på denna punkten, hehe :D

Den enda bekännelse är kanske att den dagen man fått barn, så tänker jag operera brösten..
Fast å andra sidan, de hade ni märkt ändå ; )


Two favourite songs





Gjorde Enchilladas för första gången ikväl...

dsc07948 (MMS)

Gjorde Enchilladas för första gången ikväll, riktigt gott faktiskt :)


Three attraction points

Tatueringar ( i viss mån)





Humor





Omtänksamhet






Two happy things of the day

Först är de Pernillas födelsedag!
Stort grattis på hennes dag! ♥ :D



Och mamma och pappa har idag köpt hus, eller vunnit budgivningen på ett hus!
Helt galet roligt, och härligt ska de bli! :D ♥


Four offputting things

Fyra avtändande saker enligt mig



Svettlukt





Dålig andedräkt





Skryt





Humor befriade människor



Detta är då en bild på en väldigt snygg människa, så ni inte misstar er  ; )


Örongodis

De är ganska komiskt, att Tessa för ett tag sen skickade denna låten till mig
i syfte att jag skulle skratta åt den, att jag skulle vrida mig av skratt... :D


Istället har den grävt fram nån form av beroende i mig, den är helt underbar..
I vanliga fall så är väl inte danska nåt vidare härligt språk att lyssna till..



Men detta är bara som örongodis för mig ♥






Five things I´d like to do

 Väljer fem saker jag skulle vilja göra nu, eftersom detta påminner om de jag skrev dag tio : )



Tatuera mig




Åka på semester med Macke




Gå på Breaking Dawn premiären tillsammans med de som är med i filmerna :D




Träffa mormor igen




Vill ha sommar kväll, goda vänner runt mig, en kall öl i handen och bara va..... B-)






Skype



Sitter just nu och skypar med Tessa ♥ :D


Har haft en liten gäst i sängen idag :)

dsc07937 (MMS)

Har haft en liten gäst i sängen idag :)


Six men I believe are very handsome

Utan inbördes ordning:





Robert Pattinson






Justin Chambers

 




Taylor Lautner

 




Jake Gyllenhaal

 




Channing Tatum

 




Marcus Dahlbom




Seven things I often have on my mind

Tänker dagligen och ofta på min familj, hur lyckligt lottad man är som har en så fin familj, och att de som tillkommit i vår familj är så fina, underbara människor!




På mina underbara vänner, de är guld värda, och jag älskar dom som min egen lilla familj!




Funderar över vad folk tänker om en eller hur de ser en.. 



Musik
ploppar ofta upp i huvudet, musik är ju underbart! :D

 

På hur fantastiskt livet är och blivit, låter kanske klyschigt..

 

Brukar tänka på saker man ser fram emot, sånt får ju en att dra på smile banden ; )

 

Hur våra barn kommer se ut...





Doppa frukt i vit choklad fontän :) Fint d...

dsc07923 (MMS)

Doppa frukt i vit choklad fontän :) Fint de :)


Eight ways to win my heart

Att vara sig själv, det är dig jag vill ha, ingen annan..


Var omtänksam..


Humor är en av de viktigaste bitarna som finns i ett förhållande.. Man behöver inte ha exakt samma humor, så länge man skrattar och har roligt ihop..



Sätt mig i främsta rummet, nu syftar jag givetvis på i förhållande sätt, inte välja mig framför familj/barn..

 

Artighet, jag är en sucker för en gentleman, som håller upp dörren, drar ut stolen, låter mig gå före in mm..



Va bestämd och ha din egen åsikt.. Vill inte ha någon som alltid håller med mig när de egentligen inte gör de, eller som mesar så att säga..

 

Var ärlig, det kommer man långt med, i alla fall om man vill vara med mig!



Älska och tyck om mig för den jag är, trots mina fel och brister..




Behöver väl egentligen knappast säga vem som har vunnit mitt hjärta?

Och som fyller ut alla ovanstående punkter och mer därtill! ♥


Macke mys på Emelies Perfect home party :)

dsc07919 (MMS)

Macke mys på Emelies Perfect home party :)


Nine things about me

Har väldigt stor fobi för höga höjder, ändå har jag hoppat bungyjump och vill mer än gärna hoppa fallskärm också!


Jag har funnit mig själv, förut visste jag inte riktigt vem jag va stundtals.. Tack vare mig själv, mina vänner, min Macke och min familj har jag hittat mig själv och står på toppen av lycka idag!


Är ett enormt godis freak, kan även räkna in Ben & Jerry glass där!


Jag har laktosmage och måste äta ett speciellt piller som heter Lactras innan jag äter glass, eller något med stora mängder mjölk i (föddes med komjölksallergi.)


Har sjuk humor och älskar speciellt kiss och bajs humor!


Är född i Lejonets tecken och tror att det stämmer, har även tecknet intatuerat.


Jag fullkomligen älskar Twilight serien (om de skulle undgått någon...;), och kan ibland få abstinens utan att ha sett någon av filmerna eller läst på länge, är inne på tredje gången att läsa böckerna nu, filmerna vågar jag inte ens spekulera i hur många gånger jag sett....


Älskar närhet till mina vänner, familj och min Macke..


Kan ha ett j***a temperament, men tro mig, de har blivit bättre med åren ; )

 


Ten things I want to do before I stop breathing

Hoppa fallskärm.



Åka till Nya Zeeland och åka skidor ena dan och ligga på stranden nästa dag.(Just för att man kan de där..B-)



Simma med delfiner.



Vill få en välmående framtida familj med mitt ♥



Vill kunna se tillbaka på mitt liv och vara nöjd och lycklig! ( Vilket jag är i dagsläget.)



Hade velat se Michael Jackson live, men de är ju redan kört... ; )



Åka på safari i Afrika.



Se våra barnbarn växa upp tillsammans med Macke.



barn.



Uppleva fred på jorden!








Lill sessan va mer intresserad av och koll...

dsc07903 (MMS)

Lill sessan va mer intresserad av och kolla på när pappa gjorde moonwalk än in i kameran :)


Timbuktu till Tivolirock!

Den här artikeln fick mig att få ett super stort leende på läpparna! :D

Tivolirock
i sommar, Javisst! :D


Kanske en lista?

Nej, nu ska jag också ta och göra en lista : )

En sån där man skriver något med en ny kategori för varje dag..

Emelie har ju kört på en 30 dagars lista, som är jätte rolig och läsa varje dag :D

Men jag är lite för lat för att göra en så lång lista redan, så jag hittade en som är för 10 dagar, så den börjar vi me, wiihoo :D 

Börjar imorrn ; )

Dag 1: Tio saker du vill göra innan du dör

Dag 2: Nio saker om dig själv

Dag 3: Åtta sätt att vinna ditt hjärta

Dag 4: Sju saker du ofta tänker på

Dag 5: Sex män du tycker är ursnygga

Dag 6: Fem saker du skulle vilja göra

Dag 7: Fyra avtändande saker

Dag 8: Tre tändande saker

Dag 9: Två favoritlåtar

Dag 10: En bekännelse



Hårfärg

Satt och rotade rundor bland bilderna på datan.. :D
Sån här fårfärg vill jag ha när hårförlängningen är urplockad sen:


Lite för mycket julamad?





Haha, tänk hur de hade kunnat se ut :D


Drar och tränar en stund så vi kan äta upp...

dsc07884 (MMS)

Drar och tränar en stund så vi kan äta upp godiset från igår me gott samvete ;)


Vår nya fina tavel ram, får snart inte pla...

dsc07875 (MMS)

Vår nya fina tavel ram, får snart inte plats me mer sånt i sovrummet :)


Godaste glassen och The City maraton på tv...

dsc07874 (MMS)

Godaste glassen och The City maraton på tv, fin lördags eftermiddag B-) Ps.Har njutit av de fina vädret innan också, me en grillad i bröd som Vittskövle pågarna sålde ;)


I Believe that every little thing happens for a reasons ♥








Har fin besök, vi läser IKEA katalogen och...

dsc07863 (MMS)

Har fin besök, vi läser IKEA katalogen och dricke kaffe me kanelbullar :)


Varm oboy me marsmallows och mackor, under...

dsc07855 (MMS)

Varm oboy me marsmallows och mackor, underbart gott ;)


Fika lite me Tesse nere på stan :)

dsc07850 (MMS)

Fika lite me Tesse nere på stan :)


Snuttis mys :) Vi har varit på baby sång/l...

dsc07834 (MMS)

Snuttis mys :) Vi har varit på baby sång/lek i Hörby och nu är de bara mys :)