Man har de bra.. Har skadat axeln/

0-72df40173e99d8e34af36bed1d0d5b1c.png

Kolla varifrån!

Man har de bra.. Har skadat axeln/skuldran idag.. Sitter bakåtlutad mot älsklingen och får massage och har en kall cider i handen.. Då gör de inte så mycket att man har ont.. :)


I liften på väg upp nu! :)

0-4776837f31e72bca1a4c0b77907e2f75.png

Kolla varifrån!

I liften på väg upp nu! :)


Nu börjar vi! :-D

0-5ebfe1040aea00d38b2a172b9b265857.png

Kolla varifrån!

Nu börjar vi! :-D


Vi har kommit fram! B-) Snart dags

0-3334ea34273b023cd670c2d6adaaf4cd.png

Kolla varifrån!

Vi har kommit fram! B-) Snart dags och checka in.. Wiihoo


Friday night

Sitter och väntar på att klockan ska bli halv ett så vi kan åka..
Kan inte sova, men Macke vilar, han ska börja köra..
Näsan rinner och har sig, får snyta, snyta och spraya nässpray!!! :D
Ska bli så skönt och komma iväg, riktigt skönt..
Tror att jag har fixat så man kan mobil blogga nu me, alltså bara skicka de me ett mms..
Inställningarna har löst sig nu ; )
Wiihooo!!!

Skogsman numbero uno, eller nej förresten de va ju Robert Pattinson!!!!
Titta här:


 
Kan ju knappt tro de är samma människa....
Emelie, det är inte så här vi vill att han ska se ut väl?!
Bäver-skogs-man-med-motorsåg-i-skog-look!!!
Tviiii

Dagens

Dagens humör: Glad och trött! : D
Dagens mående: Ok, jag är fortf förkyld som tusan, men är glad ändå..
Dagens borde: Packa de sista, fixa me nyckel till mamma, köpa lite saker, fixa me annat, så de finns och göra... hehe
Dagens frisyr: Rakt : )
Dagens smink: Mascara och lippaflott, haha
Dagens klädsel: Grå-svarta jeans me dragkedja nertill och röd tröja till..
Dagens vill ha: En otäppt näsa och en smörgåstårta!!! haha
Dagens längtan: Tills vi är i Loftsdalen, wiihoo
Dagens fundering: Undrar hur Tessa har de på andra sidan jordklotet...
Dagens beroende: Kaffe...
Dagens tråkigaste: Att man måste packa och fixa me en massa innan vi åker....Dagens humör: Glad och trött! : D
Dagens mående: Ok, jag är fortf förkyld som tusan, men är glad ändå..
Dagens borde: Packa de sista, fixa me nyckel till mamma, köpa lite saker, fixa me annat, så de finns och göra... hehe
Dagens frisyr: Rakt : )
Dagens smink: Mascara och lippaflott, haha
Dagens klädsel: Grå-svarta jeans me dragkedja nertill och röd tröja till..
Dagens vill ha: En otäppt näsa och en smörgåstårta!!! haha
Dagens längtan: Tills vi är i Loftsdalen, wiihoo
Dagens fundering: Undrar hur Tessa har de på andra sidan jordklotet...
Dagens beroende: Kaffe...
Dagens tråkigaste: Att man måste packa och fixa me en massa innan vi åker....
Dagens humör: Glad och trött!! : D
Dagens mående: Ok, jag är fortf förkyld som tusan men glad ändå..
Dagens  borde: Packa de sista, fixa me nyckel till mamma, köpa lite saker, fixa med annat, så de finns och göra... hehe
Dagens frisyr: Rakt.. : )
Dagens smink: Mascara och lippaflott, haha
Dagens klädsel; Grå-svarta jeans me dragkedja nertill och röd tröja till..
Dagens vill-ha: En otäppt näsa och smörgåstårta!! haha
Dagens längtan: Tills vi är i Loftsdalen, wiiihoo!!!
Dagens fundering: Undrar hur Tessa har de på andra sidan jordklotet...
Dagens beroende: Kaffe...
Dagens tråkigaste: Att man måste packa och fixa me en massa saker innan vi åker...
Kolla in stela facet på mig!! haha ; D
Bjuder vi på idag.. : )

Klipp, klipp

Ja, de va ett par dar sen man skrev... Har varit dålig, förkyld och feber.. Nu snackar vi riktigt förkyld! *wissel* Igår iaf så klippte/rakade Johanna till Mackes hår och de blev riktigt snyggt! Får man lov och säg ;) Idag eller ja inatt åker vi äntligen! Wiiihoo!! Vi ska till Loftsdalen en vecka med Mackes familj och ett par familjer till.. Ska bli kul! :-D Så idag är de en del och fixa me kan man säg.... Så over and out beaverlovers

Fördelar

De finns vissa fördelar me att va sjuk... Hrmm, ja de finns de faktiskt! :) Att ens pojkvän kommer hem med godis, film och ställer sig och gör mat och pysslar om en och...passar upp en, hihi ;)

Glansiga

Ah, va sleto jag är idag..
Fortf förkyld, eller ännu mer förkyld rättare sagt...
Buhu, inte nu när vi ska åka snart!!!! ((VILL INTE))
Lite feber och halsont på de ja, så kan vi ju säg att man mår lite sådär ja..
Men men, de är fyra dagar tills vi åker så de ska nog gå bra.. : )

Här har ni lill sleto, jag då med andra ord : )

Älslingen kom precis hem, eller ja han kom för en halvtimme sen, orkade bara inte skriva de först men nu har jag skrivit mer än dubbelt vad jag hade behövt...
Är jag svamlig?
Måste va febern, hrmmm...

Tog en bild innan förresten där man ser hur glansiga mina ögon är..
Och mamma brukar säga att när man har glansiga ögon så mår man inte riktigt bra..
Eller va de så?

Ja, de är som dom är glansiga..
Så lite sjuk är jag nog allt.. hehe


Suddig



Ja, nu är bilden en aning suddig... hehe
Ska strax äta lite, älsklingen och jag, sen blir de till att fixa sig inför fest..

Hem till Johanna blir de, Mackes syster..
Wiihoo! : D

Ja, de va väl ungefär de jag hade att säga, haha....  ; )

Over and out beaverlovers


Träningsvärk

Va och träna innan, trots sjuk träningsvärk sen i måndags(ja, jag är otränad)... Men skönt efteråt är de iaf! :-D Nu ligger vi i soffan och myser.. Snart kommer Johanna, Mojje och Amanda me pizza, Ja tack! :) Sugen på godis me... Kanske ska göra nåt åt de..?

En lista till....

Humör just nu? Trött men glad : )
Kläder just nu? Leggings och linne..

Musik just nu? Michael Jackson ; ) 
Sommarplaner? Semester!!! : D Njuta, sola och bada förhoppningsvis..
Hur många kuddar sover du med? 3..
Spelar du nåt instrument? Nopp..
Morgon eller nattmänniska? Är nog inget av de.. Kanske nattmänniska isåfall..
Snarkar du? Mm, de har jag fått höra att jag gör ja... ; )

Stjärntecken? Lejon..
Skostorlek? 39..
Längd? 169..
Äckligaste insekten/djuret? Ormar!!!
Vad vill du jobba som? Allra helst me djur.. : )
Vad längtar du mest efter just nu? Macke och Tessa...
Brukar du svära mycket? Nja, tror jag inte..
Land du vill besöka? Massa... Nya Zeeland är en dröm..
Vad har du gjort idag? Jobbat..
Vad ska du göra i morgon? Vara ledig och njuta ; )
När tog du studenten? 2006..
Vilket riktnummersområde befinner du dig i? 044..

Vilken film kan du alla replikerna till? Lejonkungen och Gladiator..

Hur gammal blir du din nästa födelsedag? 23........
Vilket är ditt närmsta köpcentrum? Ja, de får väl bli Nova tror jag..
Pratar du fortfarande med personen du kysste första gången? Nej, de gör jag inte..
Är du polare med grannarna? Ser dom knappt nångång, men hälsar gör va iaf : )
Hur bra är din syn? Sådär, har glasögon när jag kör bil och kollar tv..
Vad är det första du gör när du vaknar? Går på toa och sen dricker kaffe : )

Är det nåt du absolut inte äter? Lever....

Brukar du sola? Ja, solarie ibland och på sommaren : )
Tränar du? Ja, försöker lite iaf... hehe


Hello Kitty



Hittade denna videon om Hello Kittys utveckling genom åren..
Tycker inte att hon förändrats så mycket faktiskt..
Men oj så fin!!!
Alla som känner mig någorlunda vet att jag ÄLSKAR Hello Kitty!!

: D


Say what



Detta är såå kul, varför har jag inte lagt upp denna innan?
Haha, jisses amalia så roligt!! : D


Sleeeeepppp

 
Jaha, såhär ser då jag ut när jag sover tydligen, haha
Förstår att ni sitter och beundrar nu och tycker detta är dagens största händelse..
Moahaha

Sitter här me kaffe koppen i handen, Melissa Horn i bakgrunden och mobilen pep precis till..
De va från Macke, han ville bara tala om att han älskar mig över allt annat... *smälter*
Kanske är lite fjortis eller 22-ig som skriver de här, men oj så kär jag är!!! Wiiie!!!!

Sen så hugger de till lite i magen när jag tänker på att de bara är två dagar kvar tills Tessa åker....
Hur ska de gå, hur klarar man sig utan gåsen igen?
Men denna gången så har man ett datum för när hemfärden är iaf!!! :D

Nehe, om man kanske ska städa ut julen nu(nej, jag har faktiskt jobbat heka helgen och inte orkat!!)
Haha, men de får väl göras nu, måste bara orka ta tag i de..

På lördag, ja då blir de fest..
Skulle egentligen varit hos Emelie, men hon fick ändrade planer ; )
Lilla hjärtat, hon svävar på moln nu! <3

Over and out beaverlovers


Listoman

Hur gammal är du om 5 år?
27...

Vem tillbringade du minst två timmar med idag?
Macke..

Hur lång är du
169 cm

Vilken är den senaste filmen du har sett?
Nån film me Ashton Kutcher och Michelle Pfeiffer..

Vem ringde du senast?
Tessan..

Vem ringde dig senast?
Pappa..

Hur löd det senaste sms:et du fick?
"Bra, de blev 2 filmwer å go mat. Dags för sängen här oxå, trött som fan :)"

Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Både och, men smsa är ju skönt ibland..

Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta..

vilken ögonfärg har du?
Blå-gröna..

vart tror du att du befinner dig om tio år?
I Sverige, frhoppningsvis i hus me man och barn.. : )

vad fick dig verkligen att skratta senast?
Igår när va va på fest, mycket skumt folk.. haha

hur stor är din säng?
180*200

har du stationär eller bärbar dator?
Både och har vi..

sover du med eller utan kläder på dig?
Utan..

Hur många landskap har du bott i?
1..

Vilka städer har du bott i?
Hjärsås och Kristianstad.. (ja, jag vet att Hjärsås inte räknas som stad... ; )

Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Skor, tror jag..

Är du social?
Ja, för de mesta tycker jag nog de..

Vilken är din favoriträtt?
Mammas mat..

Vad dricker du till frukost?
Kaffe eller oboy..

Sover du på någon särskild sida?
Vi har ju varsin sida i sängen, men oftast bredder jag ut mig på halva sängen, haha.. Stackars Macke..

Kan du spela poker?
Ja, lite smått iaf..

Känner du någon med samma födelsedatum som dig?
Tror faktiskt inte de..

Har du någonsin åkt ambulans?
Ja..

Föredrar du havet eller en bassäng?
HAVET!! : )

Vad spenderar du helst pengar på?
Hemmet, mat och kläder..

Vilket är ditt favoritprogram på teven?
Många... Top Model, Gossip Girl mm...

Sover du med gosedjur?
Räknas Macke?

Lot's of love

En härlig fredag kväll me fina tjejer på O'learys.. Go mat och bra sällskap som sagt.. :) Kan bara titta sig omkring och skatta sig lycklig som har så fina vänner.. De är få förunnat, och de som står varmast de är min familj, min extra familj! Kärlek i överflöd! Wiiho! :-D Sen blir de bara ännu bättre och komma hem till världens finaste kille som väntar här hemma.. Så nu kryper jag ner och somnar på min älskades arm.. :) Mycket kärlek här nu....

Filmtajm

Nu blir de film mys i soffan.. Chips, godis och uppkrupna i soffan.. Macke, Tessa och jag.. Härligt!

Sleden sol

Nu har vi solat, därav den sledna bilden ;) Säger jag i och för sig alltid nu känns de som.. Men man är sleto efter att ha solat.. Nu ska de handlas lite, sen hem och bajsa ut julen, lr städa ut den menar jag ju ;) Hehe..

Flabb kaffe



Lagom sleten va?!? ; D
Bjuder vi på(idag igen....)

Sitter här och glor igenom lite bloggar me en flabb kaffe i näven, nästan samma aktivitet som Johanna igår, om man läste hennes status,vilket då jag gjorde som ni kanske förstår..
Rena grekiskan för en del nu kanske om vad jag skriver? :D haha
Typ för Hans, min kära bror, som inte har en facebook (OMG, are you for real?!?!) haha ; )
Nej då...

Tänkte sortera lite tvätt, slänga på mig kläder och sen iväg till jobbet..
Där väntar personalmöte och det viktigaste av allt: FIKA!!!

Over and out beaverlovers

Ha en kanon dag!
De är fint väder ute..


Ypperligt

Sitter hemma hos Johanna och kränger godis och fiser in hennes soffa, haha nej skoja bara.. Eller ja de låter vi va osagt... ;) Har varit och ätit me jobbet ikväll me.. Mysigt me jobbar kompisarna.. :) Trivs me dom.. Saknar om snutte dock, han tränar ikväll... Vilket 'ypperligt' tillfälle och åka hit då ;) Höhö.. Just de, har ju faktiskt varit duktig idag me: Emelie och jag va ute och gick i en timme.. Jihaa.. ;) Dagens citat av Tessa btw: "Hon har färgat håret, hon ser ut som en kvinna!" Haha

Tisdag



Min älskling är så fiin!
Har varit febrig och händgig ikväll, så jag har blivit ompysslad...
Får ju finnas lite fördelar me och va sjuk, haha ; )
Macke gjorde världens godaste tonfisksallad innan och efter de åkte de fram glass me chokladsås..
"De är bra när man sjuk, snutt..."
De va älsklingens hälsokur mot att må dåligt, hehe ; )

En sak som är mindre rolig, är att Tessa snart åker, bara drygt en vecka.... : (
Dum som man är så sitter man och plågar sig me och lyssna på massa "Tessa" låtar...
Men de ska nog gå bra, gåsen is the shit!! ; )

Nu ska jag återvända till soffan och krypa under täcket och Mackes arm...
Tussinuss så mysigt då  ; P hehe


Btw, Emelie detta förtjänar du mitt älskade fis hjärta!
Kärlek i massor till dig..


Breaking Dawn



Läste precis att de kommer börja filma den fjärde och sista Twilight filmen i höst!!!!
Jiihaaa!!!
Ni som inte läst böckerna men sett filmerna, oj oj oj säger jag bara...
Om ni bara visste vad som kommer hända och jag undrar hur de ens ska lyckas få me allt som händer i sista boken, för där händer ALLT! ;D
Suck on that... höhö


Trött

Ligger på soffan, helt slut... Så skönt och faktiskt inte göra någonting, utan bara ligga och kolla på tv.. :) Har ätit frukost me Johanna imorse på Fantasi, skönt men jag va trött, hehe :) Tessa va här igår, fick efterlängtade låten av henne, Possibility! Wii :-D Nu ska jag fortsätta dega i soffan ;)

Träna

Jaha, då va de dags och träna upp flåset... Kommer va duktigt trött ikväll... Men är ledig imorrn iaf ;)

Lugnet före stormen

Har precis fått lite tid att sätta mig ner.. Mycket och göra på helgerna.... Nu kan man väl säga att de är 'lugnet före stormen' som rubriken säger ;) De blir strax rush... Känner mig väldigt sleten och degig idag, haha :) Ska bli skönt och komma hem, mindre skönt och jobba måndag direkt efter helg... Ja ja, de är bra pengar iaf! :)

Väntar och myser

Vi ligger i soffan och myser och väntar på mamma och pappa.. Börjar bli hungrig! :) Macke är nog lite övertrött, han ligger och låtsas och låter som en Avatar... Haha :)

Jobb, jobb

Sitter på jobbet, lagom drygt.....
Inte alls sugen på och jobba helg, när man kan va hemma och mysa..
Eller bara va, ut och parta lite, gå en låång promenad i snön...
Här drömmer vi oss bort!! ; )
Ikväll kommer iaf mamma och pappa, har inte träffat dom sen de kom hem ifrån Gran Canaria...
Och imorrn är de hockey! : )

Filmen igår va riktigt, riktigt bra!!!
Har ni inte sett Avatar så gör de gott folk! :D

Back to work

Snygg va, haha?!?! ; )
Tyckte den såg rolig ut, så va bara tvungen..


Bio time


Vi ska om ca 2 timmar kolla på Avatar..
Äntligen!!
Hoppas den är så bra som de flesta säger..
Mys ska de bli..

Och mysigt och skönt har det varit innan idag me..
Vi va barn på nytt, Tessa och jag, som om de skulle va en nyhet men ändå, haha..


Ett par fina bilder, I think, som jag tog under vår promenad..
Kommer kännas konstigt igen när Tessa åker om ca två veckor..
Men men, skönt när hon kommer hem..

Nu bara babblar jag känns de som, haha :D
Har förälskat mig i Lykke Li-Possibility..
Men vet inte hur jag ska ladda hem den, våra såna program verkar inte funka..

Nehe, nu ska vi strax äta lite, Macke är och fixar i köket, sen blir de bio som sagt..

Over and out beaverlovers

 

 


Kokt korv och varm choklad

Ute på en härlig, lång promenad i Sölvesborg me Tessa.. Just nu sitter vi och äter kokt korv och dricker varm choklad mjölk.. Solen lyser och snön gnistrar, och himlen är blå, dessutom är det havet vi har framför oss.. Härlig dag med andra ord!

Staden

Har lunchat me Johanna och Amanda :) Sprungit runt lite på stan, hittade lite faktiskt.. Kåss i jisse namn se man på ja! ;) Sitter inne på Blic just nu och ska lämna in mina glasögon, ena bågen är av.. Sen bär de hemåt.. Vi har sett ett par bävrar på stan idag, jodå de har vi ja! :-D

Morning

Sitter och dricker lite morgon kaffe, har ätit lite frulle.. Ledig idag, så hade egentligen tänkt ha denna dan till och fixa lite här hemma.. Städa, vika tvätt och sånt smått.. Men vet ni vad? Igår när jag kom hem hade världens finaste redan tok städat hela lägenheten, vikt all tvätt och diskat berget(!).... Blir man glad då eller? Happy as a hippo! ;) Sen på kvällen va vi hos Mackes mamma och åt, och spela wii.. :) Haha, så roliga vi måste sett ut.... Aja, de va roligt :) Idag fyller också världens bästa Emelie, a ka Fis, år! Stora kramar och pussar på henne! Ska bort till de lilla livet en sväng sen.. Nu ska jag fortsätta njuta av och bara va, sen blir de lunch me Johanna.. Over and out beaverlovers

Last year

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Bröt tån, haha...

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Hade inga löften ifrån de förra året.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, inte år 2009 iaf... : )

4. Dog någon som stod dig riktigt nära?
Nej, tack och lov!

5. Vilka länder besökte du?
Enbart Danmark... Räknas ju knappt...

6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
Inte vad jag kan komma på.. Har allt jag vill ha!

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
25 juni, Michael Jackson gick bort...

8. Vad var din största framgång 2009?
Att hitta mig själv igen...

9. Största misstaget?
Dricka två dar i rad, funkar inte... Inte för mig iaf, haha...

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Brutit tån, annars har de varit små förkylningar hit och dit.. Plus min laktosmage, får väl leva me de möget...

11. Bästa köpet?
Min skinnjacka, haha : )

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder och vår nya lägenhet..

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Många saker!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Pokerface, Sexy Bitch, Rap das Armas..

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både och... Men mest glad!!

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Badat..

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Fesit, haha.. Nej jag vet inte..

18. Hur ska du tillbringa julen?
Den är redan avklarad.. : )

19. Blev du kär under 2009?
JAAAA!!!! : D

20. Favorittidning?
Solo eller Kristianstadsbladet.. hehe

21. Favoritprogram på TV?
Top Model, Idol..
 
22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Onödigt att hata, men nej de gör jag inte..

23. Bästa boken du läste i år?
Alla Twilight böckerna!!

24. Största musikaliska upptäckten?
Melissa Horn..

25. Något du önskade dig och fick?
Ja : D

26. Något du önskade dig men inte fick?
Tror inte de..

27. Årets bästa film?
Twilight och New Moon....

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Va med min älskling, vi va nere i Malmö hos Hans m fl...  ; )

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Inte vad jag kan komma på..

30. Vad fick dig att må bra?
Min familj, underbara vänner och världens bästa: Macke!