Eclipse


Vår väntan är över och vi har sett den!
Och ja, den va såååå BRA så jag jag förstår inte hur vi ska stå ut till i höst nästa år?!?!

Ohh, den va underbar! ♥


Har ätit jordgubbstårta hos Johanna, som f...

dsc06391 (MMS)

Har ätit jordgubbstårta hos Johanna, som fyller år idag :-D Nu är de Spanien-Portugal :)


Underbara helg ♥

En helt underbar helg har vi haft!
En helt perfekt midsommar i Oppmanna med underbara vänner..
Följt av en skön slappedag på gräsmattan i solen varvat med fotbolls - VM..
Senare blev de mys framför en bra film på kvällen..
Och igår va vi i Immeln hela dan och solade, badade, åt gott, spela kubb och hade de allmänt kanon bra!
Så tack alla för denna helgen! ♥
Fridis du va saknad! ♥

Här följer ett bildregn ifrån helgen :D

Vi gjorde midsommar kransar



Resultatet

Gruppfoto ; D haha





:D haha




Lekar och annat : D







Macke och Martins mamma gjorde jordgubbstårta till oss dan efter med de jordgubbar som blev över, supergod!!!


Och nu bilder ifrån dagen igår i Immeln B-)





Rulle och jag hade lite roligt : )
Sen va de kubb : )


Jordgubbbar och fotboll blev de sista på denna helg och kväll : )



Over and out beaverlovers ♥



Underbar helg har vi haft B-) Bästa midsom...

dsc06382 (MMS)

Underbar helg har vi haft B-) Bästa midsommar firandet och idag har vi solat, badat, ätit, kollat fotboll och nu grillar vi :) Återkommer med bilder senare.. Nu ska vi njuta de sista! :)


Nu är vi på väg och ska fira midsommar B-)

dsc06376 (MMS)

Nu är vi på väg och ska fira midsommar B-)


Like a comet, Blazing 'cross the evening sky, Gone Too Soon


För ett år sedan gick vår tids största artist bort....

Michael Joseph Jackson
29 augusti 1958 - 25 juni 2009


Frukost me älskling framför MTV me sol uta...

dsc06361 (MMS)

Frukost me älskling framför MTV me sol utanför, vilken underbar start! :-D


De gick vilt till på Maxi, Haha :-D

dsc06357 (MMS)

De gick vilt till på Maxi, Haha :-D


Lockar?

Åh, fick syn på ett par bilder, kanske två-tre år gamla bilder..
Där jag hade lite längre hår än nu, men jag hade ändå fått till riktigt lockar!!!
Haha, viket ämne att skriva om va? ;D

Va bara tvungen att dela med mig av denna info..
Plus att jag har totalt glömt bort hur man gör dom lockarna... suck

Ja, detta va ett mycket givande inlägg, hehe ♥


Beautiful day I may say

Måndag idag, och de har varit en fin och bra dag : )

Fick sms av Vicki imorse om att hon va på väg till Åhus och de va fint väder
och Heidi va ledig : )
Så vi lekte me vattenpistoler me Sigge och njöt av solen(så länge den va framme...)
Sen va de dags för lunch nere på Strand..


Vi tog en kaffe på stan och njöt av solen B-)


Sen va de dags för en liten klipp av håret, de va ju inte en dag för sent, haha ;D


Johanna kom och åt jordgubbar, drack kaffe och snacka : )
Mycket trevligt :D

Sen så har jag förresten fyllt på oljan på bilen ikväll(de va inte en dag försent kan jag be att få meddela!)

Så de har varit fullt ös, svettig tös men oj vilken fin måndag de har varit : )
Sol(ok kanske lite regn me då...) och fina människor..

DAgen avslutas på bästa sätt, kall saft(haha) lasagne, VM på fotboll och min älskling som har sina armar runt mig...

Over and out beaverlovers


I Could Sleep For Days

Dagens humör – Genom trött, men glad : )

Dagens mående –
Lite huvudvärk me pirr i magen av kärlek, wiihoo : )

Dagens borde göra –
Kanske ut och gått en runda, haha

Dagens vill göra –
 Hade velat ha sol, så man kunnat få lite färg på den här kroppen, höhö : )

Dagens ska göra –
Har jobbat, sovit, myst, ätit och myst ännu mer : )

Dagens klädsel –
Rosa mjuka shorts och Kitty linne ; )

Dagens smink –
Läppaflott ; )

Dagens frisyr -
Hästasvans..

Dagens längtan –
SOOOOL!

Dagens beroende –
Iskall cola!!




Älskar vårt nya bäddset :) Macke säger att...

dsc06321 (MMS)

Älskar vårt nya bäddset :) Macke säger att han inte känner sig så manlig när han ligger bland rosor dock... Haha ;)


Twilight lista

Hittade en lista som handlade om Twilight och givetvis åker den in på bloggen ; )

THE TWILIGHT SAGA - Lista!

Twilight / Om jag kunde drömma:
1. Favorit karaktär i boken/filmen? Bella Swan
2. Bästa scen i boken/filmen? Deras första kyss i Bellas sovrum..
3. Favorit citat från boken/filmen? When you can live forever, what do you live for?
4. Bästa låten i filmen? Robert Pattinson - Let me sign
5. Favorit outfit från filmen? Edward, när de går ur bilen tillsammans i skolan för första gången..

New Moon / När jag hör din röst:
6. Favorit karaktär i boken/filmen? Jacob Black
7. Bästa scen i boken/filmen? Besöket hos Volturi..
8. Favorit citat från boken/filmen? You´re my only reason to stay alive, if that´s what I am
9. Bästa låten i filmen? Possibility - Lykke Li
10. Favorit outfit från filmen? Jack i bar överkropp, haha ; )


Eclipse / Ljudet av ditt hjärta:

11. Favorit karaktär i boken? Edward Cullen.
12. Bästa scen i boken? Bella & Edward på ängen!
13. Favorit citat från boken? Isabella Swan? I promise to love you forever — every single day of forever.
14.Vad ser du mest framemot i filmen? Förlovningen och när Jake ska kyssa Bella :D
15. Vad ser du minst framemot i filmen? Hmm, ingenting!!


Breaking Dawn / Så länge vi båda andas:

16. Favorit karaktär i boken? Bella, Edward & Renesmee..
17. Bästa scen i boken? Finns så många, Isle Esme, bröllopet, Renesmee, och sista scenen! ALLT!!
18. Favorit citat från boken? Now you know. No one’s ever loved anyone as much as I love you, Bella Cullen.
19.Vad ser du mest framemot i filmerna? ALLT!!
20. Vad ser du minst framemot i filmerna? Inget.. Tror att det kommer vara de bästa filmerna..
21.Team Edward eller Team Jacob? TEAM EDWARD! :D
22. Favorit skådis? Robert Pattinson!!
23. Vem skulle du vilja spela? Bella! haha : )
24. Vilken är din favorit bok? Breaking Dawn..
25. Vad tycker du om slutet i Breaking Dawn? The best!!




13 dagar

Ytterliggare några klipp ifrån Eclipse...

13 dagar kvar...


Listigt

Äh, vi kör en kvällslista ; )
Gillar ju dom sådär ibland, hehe..

Du heter: Heidi
När fyller du år: 16 augusti
Om fem månader: Är de november, har jag blivit faster, älsklingen har blivit 25 och jag ska på Ladie´s night :D
Du samlar på: Hmm, ingenting..
Gröna eller röda äppel: Gröna!!
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Min älskling, Emelie, Tessa eller Hans..
Gillar du golf: Räknas minigolf?
Vilken tid gick du upp idag: 7.20
Har du sovit i din egna säng inatt: Javisst, i vår säng : )
Har du strumpor på dig nu: Nopp
Hur svarar du mobiltelefonen: Ja hallå/De är Heidi : )
Vad ska du göra ikväll: Mysa ner mig i soffan och kolla fotboll och äta jordgubbar..
Vad ska du göra imorgon: Jobba, avtacka vår chef och sen hem..
Var vill du bo när du blir stor: I hus me Macke och framtida barn..
Är det okej att gråta: Givetvis..
När grät du senast: De kommer jag faktiskt inte ihåg..
Vilken årstid tycker du bäst om: Sommar B-)
Bär du glasögon eller linser: Glasögon när jag kör bil och kollar på tv..
När går du upp ur sängen en helgmorgon: När jag känner för de : )
Har du piercing: Bara hål i öronen..
Har du tatuering: Ja, fyra stycken..
Vill du gifta dig: Jajemen..
Vill du ha barn: Visst vill jag de : )
Är du flygrädd: Ja, de är jag...
Vad dricker du helst när du är törstig: Iskallt vatten eller MER(päronsmak)
Vilken är din favoritglass: Ben & Jerry - Chunky Monkey
Tycker du om sushi: Mm, ja : )
Vad äter du helst när du ser på film: Chips m dippa och godis..
Bor dina föräldrar tillsammans: Ja, de gör dom : )
Har du tandläkarskräck: Ehh, JAAAA!!!
Är du morgon- eller kvällsmänniska: Definitivt kvällsmänniska..
Vilken ögonfärg har du: Blå-grön..
Vilka hårfärger har du haft: Brun, mellanblond, mörkbrunt, platina, blond... Ingen "galen" färg tror jag inte : )
Vad har du fobi för: Höjder och ormar..
Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja, de har jag..
Biter du på naglarna: Nej..
Brukar du bädda sängen: Vi bäddar alltid på helgen, annars händer de inte alltföt ofta... hihi
Hur många timmar sover du på en natt: Mellan 6-8 timmar..
Senaste bok: Så länge vi båda andas
Vem kramande du senast: Macke
Vad är du allergisk mot: Överkänslig mot laktos..
Var du glad igår: Ja, de va jag :D
Känner du dig värdelös: Eh nej.. : )


Mot Tosteberga ängar :) Mitt hår är lite '...

dsc06294 (MMS)

Mot Tosteberga ängar :) Mitt hår är lite 'Stig-Helmer' Haha :)


Jordgubbar! Såå gott! :-D

dsc06293 (MMS)

Jordgubbar! Såå gott! :-D


Körde utom stugan en sväng efter jobbet B-...

dsc06292 (MMS)

Körde utom stugan en sväng efter jobbet B-) Sen ikväll ska jobbet till Tosteberga ängar och ha 5 kamp, grillning mm.. :)


Himlen öppna sig

Hämtade upp mamma innan idag..
Runt ett tiden, hon hade gjort kyckling sallad..
Och eftersom att vädret va kanon just då så åkte vi ut till stugan..

Men sen, så öppnade himlen sig....
Bokstavligt talat....

De va som om någon satt på en kran, och sen lite(eller lite och lite) åska på de och blixtrar...
Jo då, så att...
De är den svenska sommaren de...

Vi fick springa in och äta jordgubbar istället :D

Så vi hade mysigt ändå idag : )

Sen nu ikväll fick jag ett ryck och bakade Snoddas(Kärleksmums) :D


Over and out beaverlovers


Ut och gå en sväng nu när de är uppehåll :...

dsc06287 (MMS)

Ut och gå en sväng nu när de är uppehåll :) Wiiho :)


Cool keps mamma har ;) Haha

dsc06272 (MMS)

Cool keps mamma har ;) Haha


Heavy in your arms

Har snart lyssnat sönder soundtracket till Eclipse, eller nej vänta lite de går inte!! ;D
Men oj vilka godingar de finns där..
En av de som är kanske lite extra är den här:



Där finns så många andra me, men den här får nog bli en av de bättre som sagt..
Lyssna och njut ; )


Blev bjuden på grillat hemma hos Macke och...

dsc06253 (MMS)

Blev bjuden på grillat hemma hos Macke och Emelie, gillar att de bor så nära oss nu :) Wiihoo :) Första gången i år man äter ny potatis, gott :)


Ska slita mig ifrån VM nu och dra och trän...

dsc06237 (MMS)

Ska slita mig ifrån VM nu och dra och träna :)


Sommarlista

Snodde en liten lista ifrån Fridis :D

1. Ditt favoritställe på sommaren?

På stranden me familj eller vänner B-)

2. Hur spenderar du hellst den perfekta sommardagen?

Gärna på stranden, men åka runt och bara mysa och avsluta me grillning och kall öl me vänner är rätt fint :D

3. Vad lägger du hellst på grillen?

Kött!! Och till de ska de va nypotatis..

4. Vad har du för planer för årets sommarlov/semester?

Inga planer alls, men hoppas på fint väder och så har jag älsklingen semester samtidigt..

5. Dina bästa sommarfärger?

Älskar turkos på sommaren!! :D

6. Nämn några saker du tycker är typiskt svenskt på sommaren:

Jordgubbar, midsommar, myggbett, nypotatis...

7. Bästa sommarminnet från barndomen?

Åh, de finns så många.. Alla somrar i Karlskrona bl a... Fint de.. B-)

8. Havet, sjön eller poolen?

Havet!! Ingen tvekan där.. : )

9. Vad väljer du i glassbaren?

Melon kommer jag nog välja : )

10. Vart går din drömsemester?

Till Grekland eller Egypten, där har jag inte varit..


Måndagsbild



En liten bild nu i början av veckan... ;D


Tjej kväll hos Josefine.. Strax möta upp ä...

dsc06221 (MMS)

Tjej kväll hos Josefine.. Strax möta upp älsklingen ;)


Hemmagjord kyckling tallrik och en kall Co...

dsc06206 (MMS)

Hemmagjord kyckling tallrik och en kall Corona me älsklingen brevid mig.. Ja, de finns inte mycket att klaga på.. ;) VM har ju börjat dessutom :)


Golden tickets


Emelie och Macke fixade biljetter till premiären idag!!!
Wiiihoo, som man längtar nu då!! :D


Here again



De är inte långt kvar nu....
Wiiie!!! :D


Landade i brevlådan idag :) Soundtracket t...

dsc06204 (MMS)

Landade i brevlådan idag :) Soundtracket till Eclipse :) Wiihoo :-D


Sötaste sambo paret idag :)

dsc06195 (MMS)

Sötaste sambo paret idag :)


Emelie oljar in sina saker :) Och snart är...

dsc06193 (MMS)

Emelie oljar in sina saker :) Och snart är de pizza time :) Efter packning och flyttning kan de behövas ;)


Nu drar jag och mitt sledna fejs till Hörb...

dsc06191 (MMS)

Nu drar jag och mitt sledna fejs till Hörby en sväng :)


Bad ass cops



Jisses va jag skratta när jag såg detta!!!!
Haha :D


Har kollat Top Model me Johänna och ätit j...

dsc06158 (MMS)

Har kollat Top Model me Johänna och ätit jordgubbar :) Andy kom hem me gubbar, en riktigt bra och trevlig kille hon har :)


And the winner is: New Moon

De va ju MTV Movie Awards 2010 natten till idag..
Och New Moon tog hem priset i några kategorier..

Några av dom:

* Best Female Performance - Kristen Stewart
* Best Kiss - Robert Pattinson & Kristen Stewart




* Best Male Performance - Robert Pattinson
* Best Movie - New Moon




Twentyfour days and Bree Tanner


Hitta ett litet klipp till..
De är så de kliiiiar i fingrarna och hela kroppen efter den 30 juni!!!!!

Ni som läst böckerna, en liten film om Bree Tanner också ; )

|
|
|
|
v

 


Nu drar vi till Danmark B-)

dsc06129 (MMS)

Nu drar vi till Danmark B-)


Love is a burning thing

Har legat ute vid mamma och pappas stuga idag..
Och jodå, röööd har man blivit i fejjan..
Som tur är brukar de ju lägga sig(I hope) haha ; )



Krängde choklad som vi fått av Johänna : )


Så här ska man ha de när man har de som bäst!!! Wiihooo B-)

Igår va förresten på Strandhugget nere i Tivoliparken..
Skitmysigt och skönt!
Vi va där me Emelie, Macke och Johanna(Mackes syster)
Lite senare kom även Josefine och Henrik..

Emelie hade gjort massa kakor och bullar innan me sitt jobb och där va över!!!!
Shit va gott de va!! :D




Nu drar vi och kollar på fotboll och sen hem och myserme mat och film!

Over and out beaverlovers


Här kommer jag spendera ett par timmar B-)

dsc06078 (MMS)

Här kommer jag spendera ett par timmar B-)


Strandhugget, fint väder, en kall öl och f...

dsc06048 (MMS)

Strandhugget, fint väder, en kall öl och fint sällskap :)


Dags och träna :) Sen ikväll är de strandh...

dsc06047 (MMS)

Dags och träna :) Sen ikväll är de strandhugget :)


Ätit glass nere i Åhus me Emelie och Macke...

dsc06039 (MMS)

Ätit glass nere i Åhus me Emelie och Macke B-) Mumsigt ;)


En lite piggare Heidi är på väg och ska ha...

dsc06033 (MMS)

En lite piggare Heidi är på väg och ska handla me älsklingen :)


Titta va jag fått me posten idag :) Är de ...

dsc06008 (MMS)

Titta va jag fått me posten idag :) Är de inte så man smälter.... Min dag är gjord kan jag säg, tack så mycket älskade Fridis! :*